allard pierson museum

Werkbezoek Allard Pierson Museum – 3 november

Op 3 november is het zo ver: het eerste werkbezoek van dit jaar! We hebben ons best gedaan om een heel spannend programma in elkaar te zetten en dat is – al zeggen we het zelf – gelukt. Spil in dit verhaal is TCS alumna Merel van der Vaart. Zij is PhD studente aan de Universiteit van Amsterdam en werkzaam bij het Allard Pearson Museum in Amsterdam (je weet wel – waar ook het DWDD Pop Up Museum is). Bij dit museum zullen we een kijkje gaan nemen!

We reizen gezamenlijk naar Amsterdam, waarna we een rondleiding krijgen door de Bijzondere Collecties van het museum. Daarna wordt ons een blik in de toekomst gegund door middel van een introductie op de herinrichting van het Allard Pierson Museum, waar Merel vertelt over haar onderzoek. Daarna is er een rondleiding door het museum zelf en dan sluiten we de dag af met een workshop. Een uitdagend programma, dat ons een kijkje in de keuken geeft van zowel de museumwereld als hoe je toegepast te werk gaat als PhD zijnde.

We hebben er enorm veel zin in. Dus! Meld je snel aan voor 30 oktober, want er zijn maar een beperkt aantal plaatsen. Aanmelden kan door een mailtje te sturen naar alumnitcs.gw@uu.nl. Vernoem in je e-mail ook je hoofdrichting, dat is van groot belang! (Waarom dan precies? Nog even een verrassing!)

Wanneer je een mailtje terug krijgt (met verzamelplaats, tijd en programma) is je aanmelding bevestigd. Noteer dit dus goed in je agenda!

Details:
Waar: Allard Pierson Museum te Amsterdam
Wanneer: 3 november, van 13:00 uur tot 17:00 uur
Aanmelden voor 30 oktober, bij alumnitcs.gw@uu.nl of via Facebook

Tot snel, Alumnistichting TCS

Geplaatst in Werkbezoeken en getagd met , , , , .